Friday, September 28, 2012

رسالة شوق عاجلة الي أمي .....

    ماما ....  متتصوربش قد إيه وحشاني .. مهما اوصف ميساويش إحساسي ... يوم فراقك كان يوم ماودعت روحي .. إنت روحي، حزني ساعتها غلب كل الأحزان اللي عشتها و اللي لسة هعيشها

   ماما ... انا كويسة خالص باكل و أشرب و أخرج و أنام و عايشة حياتي زي ما كان نفسك أعيشها .. مش ناقصني غير حضنك و حنانك .. يعني ناقصني كل حاجة تقريبا

   الحزن و الفرح كلمتين معدش لهم طعم ...إحساسي بيهم ناقص عشان إنت مش معايا ... أكبر حزن عدي برحيلك و أكبر فرح لسة ماجاش بس أكيد هيبقي طعمه ماسخ من غيرك. .. موتك أخد الحزن و الفرح سوا

   انا باشتري كل اللي نفسي فيه عشان معملش زيك ، كنتي حارمة نفسك عشاني و كنتي تحوشي كل قرش يجيلك لجهازي، كنتي بتقوليلي عايزة أجيبلك أحسن حاجة، مكناش فاكرين إن الفراق قريب وإن اللي حوشتيه عشاني هيتفرق نصفه ليا و نص لخالاتي ...

بأدعيلك كتير قوي ... بتدعيلي؟

بابا كمان وحشني. . عامل إيه؟ كويس؟ سلميلي عليه و إدعيلي يوم اللقا يقرب و نتجمع من تاني

معدتش بخاف م الموت ... زمان كنت بخاف منه عشان بيفرقنا ... بس دلوقتي الموت هو الحاجة الوحيدة اللي هتجمعني بيكي من تاني

   أنا بقيت باطبخ حلو قوي بس برضه مش زي طبيخك .. اللي مضايقني إني بابقي نفسي تدوقي طبيخي و تقوليلي رأيك إيه ... بيقولوا نفسي في الأكل زي نفسك. .. الحمد لله

عايزة الناس كلها تعرفك و تعرف قد إيه بحبك و قد إيه كنا إحنا الاتنين واحد

   باتغاظ اوي لما أسمع أغنية حلوة او نكته حلوة. .. او اشوف فيلم حلو او قطة صغيرة كانت جعانة و أكلتها عشان بابقي عايزاكي تشاركيني اللحظات دي زي زمان. . ناس بتقولي إنك بتبقي معايا في كل لحظة بس أنا مابشوفكيش .. صحيح؟

أنا طولت عليكي معلش بس اصل انا بارتاح و انا باحكي معاكي. ..

متنسيش تدعيلي ربنا يجمعنا عن قريب ... سلامي ليكي و لبابا. .. و السلام ختام. ..........

ابنتك المحبة دائما

هبه :-*

9 comments:

  1. اللهم اغفر لها وارحمها هى ووالدك
    وموتانا جميعا

    ReplyDelete
    Replies
    1. آمين يارب العالمين شكرا لك

      Delete
  2. ربنا يصبرك ويجعلك سبب دائم لنهر من الحسنات تضاف إلى كتابها طالما حييتي

    ReplyDelete
  3. اللهم ارحمها واغفر لها ، أن الله سبحانة خلق الناس جميعا ، وهو سبحانه من يأخذ الناس جميعا وفي الوقت الذي هو قد حدده ، فلا يجوز أن نتأثر أو حتى نعترض على حكمة الله في ذلك ، وبمثل ما يأخذ الله الناس الذين نحبهم سوف يأتي اليوم الذي يأخذنا من الناس الذين يحبونا ، وبذلك حكمة الله سبحانة ، ولذلك اعطانا الله جلة قدرة صفة الصبر ، فاصبري ولا تحزني فأن الله معك ونحن أيضا، فأن الله خلق الحياة حلوة جميلة كبيرة واسعة ، فأسعدي في حياتك تسعدي من تحبينهم.

    ReplyDelete
  4. اللهُم إغفر لها و طهرها و نقها من الذنوب و قها عذابك و أجعلها ممن يدخلون جنتك بلا حساب و لا سابقة عذاب

    ReplyDelete
    Replies
    1. آمين يارب العالمين, اشكرك يا محمد :)

      Delete
  5. ربنا يرحمها ويفرلها ويسكنها فسيح جناته ويجمعكما في الجنة إن شاء الله .. تأثرتُ كثيراً

    ReplyDelete